perjantai 28. joulukuuta 2012

138. Elämäni tärkeimpiä hevosia

Eräs anonyymi ehdotti minulle erinlaisia postausideoita ja nyt toteutan niistä yhden. Eli elämäni tärkeimpiä hevosia.


Tällähetkellä minun elämäni tärkein hevonen napottaakin tuolla tallilla, mutta nyt ajattelin kertoa niistä hevosista jotka eivät ole olleet minun, mutta ovat muuttaneet minua.

Ensimmäinen hevonen joka sai minut kiinnostumaan tavoitteellisesta ratsastuksesta oli Veggdaf eli tutummin Vekki. Se oli silloin pikkuserkkuni poni. Vuokrasin sitä, mutta sitä että kuinka monta kertaa viikossa kävin en kyllä muista. Vekki oli ja on varmaan edelleen hyvin jääräpäinen ja välillä kiukkuinenkin ponin pallero.
Tämän ponin kanssa tuli koettua ja vaikka mitä! Kaikista onnistumisista epäonnistumisiin. Kävin Vekin kanssa myös Koljonvirralla tunneilla. Lopetin Vekin vuokraamisen, koska se myytiin.

Vekin sukupostiin pääset tästä.


Toinen hevonen, joka on ehkä syy esteälyyni on Backyard's Butterfly eli siihen aikaan Gismo, mutta nyt tunnetaan lempinimellä BB. Se oli tutullani yläpidossa, mutta kun silloinen ponini Tarmo joutui sairaslomalle, ratsastin Gismoa sen aikaa. Se oli silloin todellinen hapannaama... Kuitenkin sain siihen luottamusta ja siitä tuli minulle todella lyhyessä ajassa hirveän tärkeä! Gismo oli Iisalmessa 2 kuukautta ja sitten lähti takaisin tuntiponin hommiin, se oli täällä niinsanotulla kesälomalla. Nyt olen kuitenkin saanut kuulla hepan kuulumisia ja sille kuuluu todella hyvää!

Gismon sukupostiin pääset tästä.

Kolmas hevonen, tai no poni joka kaipasi minulta hermoja enemmän, kun mikään muu eläin ikinä on T- Bone eli Pomppu. Se tuli kaverini pikkuveljelle ylläpitoon ensiponiksi, mutta ajan saatossa Pomppu siirtyi minulle ja kaverilleni, jonka pikkuveljelle poni tuli. Me aloimme kouluttamaan jukuripäistä ponia sellaiseksi mukiinmeneväksi ratsuksi, koska sillä oli vain kävelty ja hölkätty selästä käsin. Kaikki siis lähti suurinpiirtein alusta! Arvatkaa kuinka monta kertaa saatoimme tippua ponilta kerran aikana? Todella monta kertaa.. Kuitenkin näistä kiistelyistä selvittiin ja laukat aloivat nousta ja päästiin monia kierroksia laukkaa pukittelematta! Kun Pomppu sitten lähti takaisin tiesin, että kyllä me jotain muutosta poniin saatiin!


Fiksumpaa kuvaa en ponista löydä :D

Sitten loppuun poni joka opetti minulle kaiken ja pelkkä ajatteleminen saa itkun silmään. Nimittäin iki-ihana Lili eli V.K. Iris.

Lilistä voit lukea postauksista
108 ja minun heppailutaustaa postauksen lopusta. 


//Nora

3 kommenttia:

  1. Miksi tarmo joutui sairaslomalle? Miksi se myytiin etkö tykännyt ratsastaa sillä? Millainen se sitten oli esteillä jos menit enemmän koulua?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siltä jäädytettiin etujalasta liikaluu pois. Tykkäsin ja todella paljon, mutta poni oli minulle liian kuuma. Olin silloin vasta8-9 vuotias, eli todella pikkuinen. Poni oli melkoisen kuuma esteillä!(:

      Poista
  2. Hei toi Gismon sukuposti on kait väärä :o tai mulla se ainaski avaa linkin jollekki Backyard's Butterfly nimiselle suurelle hevoselle.. Jos on mahdollista, voitko linkittää vastaukseesi oikean linkin Gismosta? :)

    VastaaPoista